نتیجه جالب یک آزمایش علمی درباره تاثیر ارتعاش صدای علیرضا قربانی بر تخت جمشید + ویدئو هنر انتخاب آگاهانه و پیشرفت ملی استالین بیشتر چه کتاب‌هایی می‌خواند؟ | معرفی کتاب «کتابخانه استالین» شعر‌های چندوجهی در توابع خطی | رونمایی از مجموعه شعر «زندگی در آمنیون» صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ جدیدترین خبرها از سریال «سلمان فارسی» فیلم‌های سینمایی آخر هفته تلویزیون (۱۴ و ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۳) + خلاصه داستان ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ۲۰ سینما تا پایان تابستان در استان افتتاح خواهد شد  ساخت ۱۰۰۰ سالن سینما در کشور تا شهریور ۱۴۰۴ | رشد ۱۱۳ درصدی سالن‌های سینما در خراسان رضوی ساخت پردیس سینمای «ملل» نماد وحدت فرهنگی ایران و افغانستان است پردیس سینمایی ملل در حاشیه شهر مشهد افتتاح شد | رشد ۱۱۳ درصدی ساخت سینما در خراسان رضوی + فیلم پخش ۶ سریال از شبکه آی‌فیلم + زمان پخش «سینما ملت»، برنامه سینمایی جدید تلویزیون
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

ساخت ۱۰۰۰ سالن سینما در کشور تا شهریور ۱۴۰۴ | رشد ۱۱۳ درصدی سالن‌های سینما در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۲۳۷۲۷۱
  • ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۰
ساخت ۱۰۰۰ سالن سینما در کشور تا شهریور ۱۴۰۴  | رشد ۱۱۳ درصدی سالن‌های سینما در خراسان رضوی
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سازمان سینمایی کشور گفت: مقرر شده بود در پایان دولت سیزدهم ۱۰۰۰ سالن سینما داشته باشیم که عمر این دولت کوتاه بود ولی زیر ساخت‌ها و شرایط آن فراهم است و تا پایان شهریور ۱۴۰۴ این اتفاق خواهد افتاد.

محمد خزاعی در گفتگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: ۵۷۳ سالن سینما در ۴۰ سال در کشور داشتیم و طی دوره سه ساله دولت شهید رئیسی ۲۹۳ سالن سینما تا کنون در کشور افتتاح شده است. البته وعده‌ی من ۴۳۰ سالن بود و قول داده بودم در پایان دولت سیزدهم ۱۰۰۰ سالن داشته باشیم که عمر دولت سیزدهم کوتاه بود ولی زیر ساخت‌ها و شرایط را فراهم کردیم و من مطمئنم تا پایان شهریور ۱۴۰۴ سینمای ایران ۱۰۰۰ سالن خواهد داشت. 

خزاعی بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا زمانی که هستیم سرمایه‌گذاران را تشویق کنیم، مشکلات مجتمع‌ها را برطرف کنیم و ترغیب به افتتاح زودتر سالن‌ها کنیم تا در اختیار مردم قرار دهیم. 

وی افزود: امروز صبح نیز در تربت جام که یکی از شهر‌های کم برخوردار خراسان رضوی است، بعد از ۳۱ سال افتتاح سالن سینما انجام شد و امروز در یکی از مناطق حاشیه شهر و کم برخوردار مشهد شاهد افتتاح پنج سالن نمایش بودیم که به مجموع سالن‌ها اضافه شد. 

خزاعی به رشد بی سابقه صنعت سینما در خراسان رضوی اشاره کرد و ادامه داد: در استان خراسان رضوی طی دو و نیم سالی که سپری شد، ۱۱۳ درصد رشد سالن‌های سینما را داشتیم. آمارها، آمار‌های شبانه روزی ا‌ست که همکاران من در وزارت ارشاد، سازمان سینمایی، اداره کل فرهنگ و ارشاد و در همگرایی با بخش خصوصی توانستند این آمار‌ها را محقق کنند. رشد ۷۰۰ درصدی جریان فروش و ۳۰۰ درصدی مخاطب که در سینما‌های کشور اتفاق افتاد، در کشور بی سابقه است. 

رئیس سازمان سینمایی کشور با بیان این مطلب که در حوزه‌های دیگری همچون کادر سازی نیز قدم‌های خوبی برداشته شده است ابراز کرد: نزدیک به ۳۱ استان سفر کردم و از نزدیک با هنرمندان برخورد داشتم. بعضی از دفاتر سراسر کشور را تجهیز کردیم، کمبود‌هایش را برطرف کردیم، قوانین‌ش را سهل الوصول کردیم که شرایط فراهم شود تا بچه‌های استان‌ها و شهرستان‌ها راحت‌تر بتوانند فیلم بسازند. 

وی به برخی خدماتی که برای هنرمندان شهرستان‌ها صورت گرفته اشاره کرد و اضافه کرد: به عنوان مثل طرح تهیه‌کننده‌های شهرستانی که پروسه بسیار عظیمی بود، مجوز آن را صادر کردیم یا برای کارگردان‌های شهرستان‌ها قوانین جدید وضع کردیم. تهیه‌کننده‌های شهرستانی، کسانی که سابقه‌ای در عرصه‌ی تولید دارند می‌توانند بعد از تأیید توسط اداره‌ی کل فرهنگ و ارشاد استانشان، سوابق خود را برای تهران ارسال کنند. اگر در استان خود فیلم تولید کنند، سرمایه‌گذار داشته باشند و کارگردان داشته باشند، ما مجوز تهیه‌کنندگی در آن استان را برای آنها صادر می‌کنیم. هم اکنون ۱۲ استان درخواست کننده‌ی تهیه‌کنندگی استانی هستند که مصاحبه‌هایشان در حال انجام است. 

خزاعی در ادامه خاطرنشان کرد: در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر سال گذشته، چهار فیلم از استان‌ها حضور داشتند. فیلم‌سازانی از مناطق محروم یا شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها حضور داشتند و این نخستین بار است که در جشنواره‌ی فیلم فجر این اتفاق می‌افتد. در حوزه‌ی پویانمایی سه فیلم نیز از سوی خراسان رضوی در جشنواره‌ی فیلم فجر اکران شد و باعث درخشیدن استان‌ها و ایجاد امید در هنرمندان استانی شد. 

وی تلاش دولت سیزدهم در ایجاد عدالت فرهنگی و امید در سطح استان‌ها را ستودنی دانست و گفت: در دولت سیزدهم، شهید آیت الله رئیسی و آقای اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همیشه سفارش می‌کردند که باید به استان‌ها برسیم، باید حواس‌مان به مردم مناطق کم‌برخوردار باشد. اکنون ما آماری فقط راجع به تأسیس و آماده‌سازی و تجهیز مجتمع‌های فرهنگی_هنری داریم. خیلی از مجتمع‌هایی که در دولت قبل تعطیل بود و هیچ‌گونه بودجه‌ای به آنها تعلق نمی‌گرفت الان یکایک‌شان در شهر‌ها و استان‌های مختلف در حال افتتاح هستند. همین یک نگاه، نگاهی بود که در دولت سیزدهم تقویت شد و امید است که اینها در دولت چهاردهم نیز ادامه‌دار باشد. 

معاون وزیر در پاسخ به نقش بخش خصوصی در گسترش فرهنگ و هنر تشریح کرد: در سینما بیشتر بخش خصوصی پای کار است؛ یعنی بخش دولتی غیر از حوزه‌ی هنری که آن هم به طور کامل دست دولت نیست بقیه فعالان سینمایی، بخش خصوصی هستند. نظر بر این است حتی مجتمع‌های فرهنگی هنری را باید به بخش خصوصی واگذار کنند تا ما به آنها تجهیزات بدهیم و سینماهایشان را افتتاح کنیم. در نگاه سازمان سینمایی بخش خصوصی بسیار حائز اهمیت است.

خزاعی در ادامه بیان کرد: قطعا یکی از دلایلی که امروزه بخش خصوصی رغبت دارد به تأسیس سالن‌های جدید و الان مجوز بهره‌برداری و تأسیس، درخواست می‌کنند، در حقیقت رونق بخشیدن به سالن‌های سینماست. امروز اقتصاد و فروش سینمای ایران وضعیت بسیار خوبی دارد. مردم مجددا بعد از سال‌ها که با سالن‌های سینما ارتباط‌شان کم شده بود یا ارتباطی نداشتند یا فضای سینما را فضای ناامن فرهنگی می‌دانستند امروز با خیال راحت به سینما‌ها می‌آیند و در کنار خانواده‌هایشان فیلم می‌بینند و پیش بینی می‌شود شرایط اقتصادی سینمای ایران روز به روز بهتر خواهد شد. 

وی تاکید کرد: اگر همین سیاست‌ها در دولت جدید ادامه پیدا کند تا پایان سال رکورد ۱۵۰۰ میلیارد تومان در سینما به راحتی شکسته خواهد شد. برنامه ریزی جامع و کاملی برای هر فصل سینما در نظر گرفتیم تا مردم بتوانند در هر فصل فیلم‌های جدیدی ببینند؛ فیلم‌هایی با تنوع ژانر مانند کودک و نوجوان، کمدی، دفاع مقدس و سایر ژانر‌ها که ذائقه‌های مختلف بتوانند آثار خودشان را انتخاب کنند. همین شیوه‌ی دسته بندی، دقت نظر در کیفیت آثار و.. باعث خواهد شد که شرایط بهتری برای سینمای ایران رقم بخورد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->